12:39
27 آذر 1396
2017.Dec.18

از نماز تا اربعین – تداوم، پویایی و ثمر بخشی هر حرکت درستی، در گرو سه عامل است. از نماز تا اربعین – تداوم، پویایی و ثمر بخشی هر حرکت درستی، در گرو سه عامل است. ادامه ...
لحظه وداع پیامبر (ص) با حضرت زهرا(س) چه گذشت؟ لحظه وداع پیامبر (ص) با حضرت زهرا(س) چه گذشت؟ ادامه ...
طبق روایت، زلزله بلایی برای عبرت گناهکاران است؛ اما زلزله‌ی اخیر گربانگیر بدبخت و بیچاره‌ها شد. ولی ثروتمندان مرتکب گناه (رشوه و ربا ...) می‌شوند؟! طبق روایت، زلزله بلایی برای عبرت گناهکاران است؛ اما زلزله‌ی اخیر گربانگیر بدبخت و بیچاره‌ها شد. ولی ثروتمندان مرتکب گناه (رشوه و ربا ...) می‌شوند؟! ادامه ...
توسل ترامپ به مکانیسم ماشه در سناریوی برجام علیه برجام توسل ترامپ به مکانیسم ماشه در سناریوی برجام علیه برجام ادامه ...
هیچ کس تماشاچی نمونه، همه بیان وسط هیچ کس تماشاچی نمونه، همه بیان وسط ادامه ...
ژئوپلیتیک قومی ـ مذهبی میانمار/ قدرت در برابر حقوق بشر ژئوپلیتیک قومی ـ مذهبی میانمار/ قدرت در برابر حقوق بشر ادامه ...
غربی‌ها نمی‌خواهند منطقه آرام باشد؛
رفراندوم کردستان پروژه نوین جهان غرب برای دوران پساداعش غربی‌ها نمی‌خواهند منطقه آرام باشد؛ رفراندوم کردستان پروژه نوین جهان غرب برای دوران پساداعش ادامه ...
نشست نقد و بررسی آرای برونو لاتور؛ علم هیچ سوال معرفت شناختی مطرح نمی کند/ من پراگماتیست هستم نشست نقد و بررسی آرای برونو لاتور؛ علم هیچ سوال معرفت شناختی مطرح نمی کند/ من پراگماتیست هستم ادامه ...
شعارهای تجمع مقبره کوروش فاشیستی بود/ پیوند فاشیسم و لیبرالیسم شعارهای تجمع مقبره کوروش فاشیستی بود/ پیوند فاشیسم و لیبرالیسم ادامه ...
استاد فلسفه پروفسور جان کوزی: آمریکا خشن است؛ نه به خاطر اسلحه استاد فلسفه پروفسور جان کوزی: آمریکا خشن است؛ نه به خاطر اسلحه ادامه ...
***- دکتر نیلوفر چینی چیان - «نقش و جایگاه گفتمان عدالت در سیاست‌ورزی» - (بخش ششم / پرواز عدالت – سده میانی)                                       ***- دکتر نیلوفر چینی چیان - «نقش و جایگاه گفتمان عدالت در سیاست‌ورزی» - (بخش ششم / پرواز عدالت – سده میانی) ادامه ...
«باز روایت مناظره جامعه‌گرایان – لیبرال‌ها؛ راهی برای فهم دیگری » - موضوع نشست مرکز مطالعات  خاورمیانه  - گروه روندها فکری (بخش دوم / پایانی) «باز روایت مناظره جامعه‌گرایان – لیبرال‌ها؛ راهی برای فهم دیگری » - موضوع نشست مرکز مطالعات خاورمیانه - گروه روندها فکری (بخش دوم / پایانی) ادامه ...
آخرین وضعیت بررسی لایحه آخرین وضعیت بررسی لایحه "قانون جامع انتخابات" ادامه ...
کدخدایی: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در شورای نگهبان تایید شد کدخدایی: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در شورای نگهبان تایید شد ادامه ...
ابطال آرای منتخبان شورای شهر در برخی شهرها + جزئیات ابطال آرای منتخبان شورای شهر در برخی شهرها + جزئیات ادامه ...
۱۴ صندوق تهران مجددا کنترل می‌شود ۱۴ صندوق تهران مجددا کنترل می‌شود ادامه ...
چمران: تاکید هیات نظارت بر بازشماری ۱۰درصدصندوق‌های انتخابات شورای تهران چمران: تاکید هیات نظارت بر بازشماری ۱۰درصدصندوق‌های انتخابات شورای تهران ادامه ...
*** آمریکا: کره شمالی مایه دردسر است؛ تحریم‌ها تشدید شوند *** آمریکا: کره شمالی مایه دردسر است؛ تحریم‌ها تشدید شوند نمایش ...
خندوانه به سبک امریکایی خندوانه به سبک امریکایی نمایش ...
کشمیر - خالی کردن حرص نظامیان، با تخریب موتور سیکلت مردم کشمیر - خالی کردن حرص نظامیان، با تخریب موتور سیکلت مردم نمایش ...
شلیک پلیس امریکا به رهگذر بدون سلاح 2 شلیک پلیس امریکا به رهگذر بدون سلاح 2 نمایش ...
شلیک پلیس امریکا به رهگذر بدون سلاح 1 شلیک پلیس امریکا به رهگذر بدون سلاح 1 نمایش ...
سیل فرانسه - پاریس سیل فرانسه - پاریس نمایش ...

■ انتخابات، تعریف درست انتظار و گامی در جهت ظهور و قیام حضرت مهدی علیه السلام می‌باشد. اهداف نظام سلطه، به دست خودی‌ها محقق می‌گردد.

 نسخه قابل چاپ

 ارسال به دوستان

22 ارديبهشت 1396 - 00:00:00

نیمه‌شعبان، سالروز میلاد قطب عالم هستی و منجی عالم بشریت، حضرت بقیة الله عج الله تعالی فرجه الشریف مبارک. متن ذیل، یادداشت سردبیر پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه) می‌باشد.

ایران‌پی‌ان – یادداشت / ایکس – شبهه: وارد مباحث نظری در مورد اصل "انتظار" نمی‌شویم، چرا که تمامی آحاد بشر، در هر لحظه‌ی زندگی "منتظر فرج و گشایش مشکلات و رسیدن به آمال" هستند.

وارد مباحث نظری در مورد فطری بودن اعتقاد به منجی عالم بشریت که حتماً خلیفة الله می‌باشد نیز نمی‌گردیم، چرا که نه تنها اعتقاد تمامی ادیان ابراهیمی (علیه السلام) همین است، بلکه حتی مکاتب و احزاب بشری نیز در اصل همین اعتقاد را دارند، اما خود، یا "ایسم"، یا حزب خود را منجی آخرالزمان می‌خوانند!

بلکه روی سخن، با مسلمانان و به ویژه شیعیان و بالاخص ملت شریف ایران می‌باشد که از یک سو در طول تاریخ به خاطر اعتقادات خود، مورد ظلم واقع شده‌اند و از سوی دیگر، امیدشان به فرجامی روشن است که با ظهور حضرت مهدی عجّ الله تعالی محقق می‌گردد.

مردمِ معتقد، با هر درجه از تقیدی که باشند، به امام زمان علیه السلام اعتقاد دارند، او را دوست دارند، منتظرش هستند، مهدی بیا مهدی بیا می‌گویند، برای سلامتی و ظهور او، صلوات‌ها می‌فرستند و دعاهای فرج‌ها می‌خوانند و در نیمه شعبان جشن می‌گیرند.

اما، این شعائر و ظواهر، هیچ کدام سبب نمی‌گردد تا سنت‌های الهی متغیر گردد.

نظام خلقت و نظام هدایت، حکیمانه و قانونمند است و با لفظ، شیرینی و شکلات نیز متغیر و مبدل نمی‌گردد.

●- از جمله سنن الهی که قطعی می‌باشد، امتحان عملی در تحقق ادعاها و شعارها می‌باشد، چنان که فرمود:

« أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ * وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ » (العنکبوت، 2 و 3)

ترجمه: آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟! * ما کسانی را که پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان می‌کنیم)؛ باید علم خدا درباره کسانی که راست می‌گویند و کسانی که دروغ می‌گویند تحقق یابد!

●- از جمله سنن الهی که قطعی می‌باشد، تغییر ندادن سرنوشت مردم است، تا وقتی خودشان عزم به این تغییر ننمایند. نه نعمات عطا شده را پس می‌گیرد و آن را مبدل به نقمت می‌نماید، و نه پنجه‌ی سلطه‌ی استکبار را بر می‌دارد و آن را مبدل به استقلال و آزادی حقیقی و شرافتمندانه می‌نماید، مگر آن که مردم خودشان بخواهند؛ چنان که فرمود: «... إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ - (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! / الرّعد، 11».

انتخابات:

در میان امتحان‌هایی که در هر لحظه، هر گفتار و هر عملی و حتی در هر اندیشه و خطورات ذهنی یا قلبی جریان دارد، انتخابات سیاسی و حکومتی و در رأس آنها انتخاب ریاست جمهوری، که رییس قوه‌ی مجریه را تعیین می‌کند، از بارزترین، مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین امتحانات می‌باشد.

همین انتخاب است که می‌تواند نعمت را به نقمت مبدل نماید و یا بالعکس تهدیدها را مبدل به فرصت‌ها نموده و سبب رشد، تعالی، رفاه و سعادت دنیا و آخرت گردد.

انتظار:

بنابراین، مهدی (علیه السلام) باوران، مدعیان مسلمانی، سپاهیان لشکر انتظار حقیقی که قطعاً باید گام‌هایی در فرجام این انتظار بردارند و مقدمات، زمینه‌ها و شرایط ظهور را مساعد نمایند، در همین انتخابات، امتحان می‌شوند و نتایج انتخاب‌شان نیز به خودشان و سرنوشت کشور و ملت‌شان در حال و آینده بر می‌گردد و جایگاه‌شان نزد "ولایت حق" را در دنیا و آخرت معین می‌سازد.

بنابراین، باید با توکل و بصیرت تمام، بیندیشیم، و با قاطعیت تمام، عقل را بر نفسی که از سوی دشمنان و شیاطین داخلی و خارجی تحریک می‌شود، حاکم نماییم و با جدیت تمام از "اصلح" حمایت نموده و او را برگزینیم.

توجه:

به هشدارها، تذکرات، رهنمودها و تبیین اهداف شوم و برنامه‌ها و ترفندهای شیطان بزرگ و نظام استکباری و استعمارگر سلطه که توسط نایب بر حق امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری تبیین شده و می‌شود توجه کنیم.

این اهداف و برنامه‌ها، کارهایی نیست که با حمله نظامی یا تحریم اقتصادی (که چهل سال تجربه‌اش کرده‌اند) محقق گردد، بلکه حتماً باید با تاکتیک "نفوذ" و استراتژی "تغییر ساختار از درون" انجام پذیرد؛ و بدیهی است که تحقق این اهداف، به دست گروهک‌های معاند و ...، ممکن نیست و حتماً باید ساختار حکومتی، سیاسی و اجرایی، در راستای تحقق اهداف آنها گام بردارد.

مقام معظم رهبری:

دشمن چه چیزی را هدف گرفته؟

... من عرض می‌کنم دشمن یک هدف کوتاه‌مدّت دارد، یک هدف میان‌مدّت دارد، یک هدف بلند‌مدّت دارد.

هدف کوتاه مدت:

هدف کوتاه‌مدّت دشمن به هم زدن امنیّت کشور است، ایجاد آشوب و فتنه در کشور است، از بین بردن این افتخار بزرگ است که جمهوری اسلامی بحمدالله از آن برخوردار است. ما در یک منطقه‌ی پر از تشنّج، پر از ناآرامی، بلکه در یک دنیای پر از تشنّج و ناآرامی، توانسته­‌ایم محیط امنی را برای کشور خودمان به وجود بیاوریم. این [کار] را ملّت کرده است، این را مسئولین دلسوز انجام داده‌اند‌، این را آگاهی‌ها و هشیاری‌ها و به‌روزبودن‌ها به وجود آورده است؛ میخواهند این را از ملّت بزرگ ایران بگیرند. یکی از مهم‌ترین اهداف یا شاید مهم‌ترین هدف کوتاه‌مدّت دشمن، این است که بتوانند امنیّت را از کشور سلب کنند.

هدف میان مدت:

هدف میان‌مدّت آنها مسئله‌ی اقتصاد کشور است، مسئله‌ی معیشت مردم است. اقتصاد بایستی حرکت نکند، معیشت مردم بایستی لنگ بماند، کار و تولید باید در کشور پایین بماند، بیکاری باید به‌عنوان یک بلا در کشور عمومیّت پیدا کند، مردم بایستی از جمهوری اسلامی و از نظام اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس بشوند.

هدف بلند مدت:

 

هدف بلند‌مدّت هم، اصل نظام اسلامی است. یک روزی صریحاً میگفتند که نظام اسلامی باید از بین برود؛ بعد دیدند این حرف، حرفی است که به ضررشان تمام میشود و اوّلاً، نمیتوانند و در آن میمانند و آبرویشان پیش طرف‌دارانشان، دولتهای وابسته و مزدورشان در دنیا میرود؛ [لذا] آمدند این را تعدیل کردند و گفتند: تغییر رفتار جمهوری اسلامی. بنده همان‌وقت به مسئولین عزیز کشور گفتم: آقایان! توجّه داشته باشید که تغییر رفتار، با تغییر نظام هیچ فرقی ندارد. معنای تغییر رفتار این نیست که اگر صبح ساعت هفت می‌آمدیم، حالا هفت و نیم یا شش و نیم بیاییم. تغییر رفتار یعنی اینکه راه اسلام را میرفتیم، راه انقلاب را میرفتیم، خطّ امام را میرفتیم، حالا زاویه بگیریم؛ اوّل ۲۰ درجه، بعد ۴۵ درجه، بعد ۹۰ درجه، بعد ۱۸۰ درجه در طرف مقابل حرکت بکنیم؛ تغییر رفتار یعنی این؛ یعنی همان از بین بردن نظام اسلامی؛ این هدف بلندمدّت آنها است. بنابراین، هدف دشمن اینها است. دشمن، دشمن است؛ از هرچه که بتواند اِعمال دشمنی بکند، استفاده خواهد کرد.



Advertisment